اعتبار عکس
پیکسابای
نام گیاه شناسی
گل اطلسی spp.
نوع گیاه
گل
قرارگیری در معرض نور خورشید
خورشید کامل
pH خاک
کمی اسیدی تا خنثی
زمان شکوفایی
بهار
تابستان
سقوط
رنگ گل
آبی
چند رنگ
نارنجی
رنگ صورتی
رنگ بنفش
قرمز
سفید
رنگ زرد
منطقه سختی
9
10
11

گل اطلسی زیبا به دلیل شکوفه های استثنایی و دوره گلدهی طولانی یکی از محبوب ترین گل ها است. مانند بسیاری از گیاهان یکساله، آنها در اواسط تابستان ساق پا می شوند، بنابراین شما می خواهید شاخه ها را تا حدود نصف طول خود هرس کنید. ببینید چگونه گل اطلسی خود را بکارید و از آنها مراقبت کنید تا آنها را شکوفا کنید.

گلدان مهرنی ، گلدان پلیمری سرامیک نشکن | پرورش گل اطلسی 2022

درباره گل اطلسی

گل اطلسی در بیشتر مناطق به عنوان گیاهان یکساله در نظر گرفته می شود، اما می توان آنها را به عنوان گیاهان چندساله لطیف در مناطق 9 تا 11 در گلدان مهرنی ، گلدان پلیمری سرامیک نشکن  پرورش داد. گل ها در رنگ ها و طرح های مختلفی هستند و از بهار تا یخبندان شکوفا می شوند!

این یکساله‌های رنگارنگ واقعاً می‌توانند به چمن‌های جلویی پاپ اضافه کنند و اغلب  در گلدان مهرنی ، گلدان پلیمری سرامیک نشکن حاشیه‌ها، ظروف، سبدهای آویزان یا حتی به عنوان یک پوشش فصلی استفاده می‌شوند. برخی از آنها حتی عطر کمی دارند.

ارتفاع می تواند از 6 اینچ تا 18 اینچ متغیر باشد. گسترش می تواند از 18 اینچ تا 4 فوت باشد.

گل اطلسی به گروه های مختلفی تقسیم می شود که عمدتاً بر اساس اندازه گل است:

  1. گل اطلسی چند فلورا بادوام ترین و پربارترین گل اطلسی است. گل‌های کوچک‌تر اما فراوان‌تر دارند و برای بستر تابستانی در گلدان مهرنی ، گلدان پلیمری سرامیک نشکن یا در حاشیه‌های مختلط ایده‌آل هستند (زیرا تحمل بیشتری نسبت به هوای مرطوب دارند).
  2. گل اطلسی Grandiflora گلهای بسیار بزرگی دارد و بهتر است در گلدان مهرنی ، گلدان پلیمری سرامیک نشکن ظروف یا سبدهای آویزان پرورش داده شود (زیرا بیشتر در معرض آسیب باران هستند). این گل اطلسی‌های بزرگ اغلب در جنوب چندان خوب نیستند زیرا در تابستان‌های مرطوب و گرم مستعد پوسیدگی هستند.
  3. فلوریبونداها : فلوریبونداها حد واسط بین گراندی فلورا و گروه چند فلورا هستند. آنها مانند واریته های چند فلورا دارای گل آزاد هستند و شکوفه هایی با اندازه متوسط ​​تولید می کنند.
  4. میلی فلورا : گل اطلسی میلی فلورا بسیار کوچکتر از سایر گل اطلسی های موجود در بازار است. گل ها فقط 1 تا 1 و نیم اینچ عرض دارند، اما پربار هستند و در تمام فصل ماندگاری دارند!
  5. گل اطلسی پراکنده یا دنباله دار : این گل اطلسی کم رشد است و می تواند تا 3 تا 4 فوت گسترش یابد. آنها یک پوشش زیبا و رنگارنگ در گلدان مهرنی ، گلدان پلیمری سرامیک نشکن را تشکیل می دهند زیرا گل ها در تمام طول هر ساقه تشکیل می شوند. آنها را می توان در گلدان مهرنی ، گلدان پلیمری سرامیک نشکن جعبه های پنجره یا سبدهای آویزان استفاده کرد.
کاشتن

زمان کاشت گل اطلسی در گلدان مهرنی ، گلدان پلیمری سرامیک نشکن

گلدان مهرنی ، گلدان پلیمری سرامیک نشکن | پرورش گل اطلسی 2022

  • خرید گیاهان جوان از مهد کودکی که گل اطلسی را در آپارتمان می فروشد، ساده ترین کار است. به دنبال گیاهانی باشید که کوتاه و جمع و جور هستند، ساق پا نیستند و هنوز شکوفا نشده‌اند – آنها سریع‌تر مستقر می‌شوند.
  • اگر می خواهید گل اطلسی را از بذر پرورش دهید، بذرها را 8 تا 10 هفته قبل از آخرین تاریخ یخبندان بهاره خود در داخل خانه  در گلدان مهرنی ، گلدان پلیمری سرامیک نشکن شروع کنید. ( تاریخ یخبندان محلی خود را ببینید .)
  • گل اطلسی جوان را بعد از آخرین تاریخ یخبندان بهاره خود در فضای باز بکارید، اما مراقب پیش بینی آب و هوا باشید و گیاهان جوان را از یخبندان های دیررس محافظت کنید.

انتخاب و آماده سازی محل کاشت

  • گل اطلسی به آفتاب کامل نیاز دارد وگرنه دوکی می شود. آنها تمایلی به گل دادن به خوبی در سایه ندارند.
  • آنها کاملاً همه کاره هستند و در انواع مختلف خاک در گلدان مهرنی ، گلدان پلیمری سرامیک نشکن به خوبی رشد می کنند تا زمانی که خاک به خوبی زهکشی کند و مرطوب نباشد.
  • خاک باید نسبتاً حاصلخیز باشد تا بهترین رشد را افزایش دهد. قبل از کاشت در گلدان مهرنی ، گلدان پلیمری سرامیک نشکن خاک ضعیف را با کمپوست اصلاح کنید.

نحوه کاشت گل اطلسی

  • دانه های گل اطلسی بسیار کوچک (غبار مانند!) هستند و برای جوانه زدن به نور زیادی نیاز دارند.
  • وقتی گیاهان سه برگی دارند آنها را در گلدان مهرنی ، گلدان پلیمری سرامیک نشکن بکارید.
  • گیاهان را حدود 1 فوت از هم فاصله دهید.
  • اگر گل اطلسی را در گلدان مهرنی ، گلدان پلیمری سرامیک نشکن و ظروف می کارید ، از مخلوط گلدان و گلدان مهرنی ، گلدان پلیمری سرامیک نشکن استفاده کنید که به خوبی زهکشی می کند.

گلدان مهرنی ، گلدان پلیمری سرامیک نشکن | پرورش گل اطلسی

در حال رشد

نحوه مراقبت از گل اطلسی

  • گل اطلسی نسبتاً گرما را تحمل می کند، بنابراین نباید نگران آبیاری مکرر آنها باشید. آبیاری کامل یک بار در هفته باید کافی باشد (مگر اینکه دوره های طولانی خشکسالی در منطقه شما وجود داشته باشد). از آبیاری کم عمق خودداری کنید، زیرا باعث تقویت ریشه های کم عمق می شود.
    • توجه: انواع پراکنده گل اطلسی و آنهایی که در گلدان مهرنی ، گلدان پلیمری سرامیک نشکن قرار دارند به آبیاری بیشتر از آنهایی که در زمین کاشته می شوند نیاز دارند.
  • گل اطلسی را هر ماه با یک کود متعادل کود دهید تا از رشد سریع و شکوفه دهی آنها حمایت کند. ارقام دوگل از دوز دو هفته ای کود لذت می برند.

ساق پا شدن در نیمه تابستان

  • در اواسط تابستان، بیشتر گل اطلسی‌ها تمایل به ساق پا دارند و در نوک ساقه‌های بلند و بدون برگ گل می‌دهند. برای مرتب نگه داشتن گل اطلسی و گلدهی، ساقه ها را تا حدود نصف طولشان هرس می کنیم. این کار باعث ایجاد شاخه های بیشتر و گل های بیشتر می شود.
  • پس از هرس، گیاهان را به خوبی کود داده و آبیاری کنید تا رشد و گل های جدید را مجبور کنید. گیاهان ممکن است در ابتدا خشن به نظر برسند، اما با رنگ و شکوفه های بیشتری دوباره به خود می گیرند.
    • گیاهان قدیمی گل اطلسی باغی را می توان به سختی هرس کرد (در چند اینچ از پایه) برای تقویت مجدد قوت، به خصوص در آب و هوای سردتر، اما برگ های باقی مانده را حفظ کنید.
  • شکوفه های پژمرده، کهنه یا مرده را حذف کنید (عملی به نام “مرده”) برای بهبود شکوفه ها و جذابیت، به خصوص برای گل اطلسی با گل های بزرگتر. سرکشی از رقابت غلاف های بذر با شکوفه ها برای تامین غذای گیاه جلوگیری می کند. بریده ها را می توان به یک توده کمپوست اضافه کرد تا بازیافت شود.
آفات / بیماری ها

گل اطلسی آفات حشرات یا بیماری های جدی کمی دارد، اگرچه شته ها و راب ها می توانند مشکل ساز باشند. برای جلوگیری از بیماری از خیس کردن شاخ و برگ و گل ها هنگام آبیاری خودداری کنید.

  • شته ها
  • راب