مراقبت از فیکوس بنجامینا: چگونه آنها را راضی نگه داریم

توضیحات گیاه

گیاه Ficus Benjamina (انجیر گریان) به خاطر دسته رویایی از برگ‌ها و شاخه‌های براق و تنه‌اش که اغلب به شکل‌های ظریفی در می‌آیند، شناخته شده است. فیکوس بنجامینا در محیط بومی خود می تواند تا 60 فوت رشد کند. در داخل خانه، درخت فیکوس بنجامینا را می توان به عنوان یک درخت بونسای کوچک یا گیاه خانگی بزرگتر پرورش داد که تا ارتفاع 6 فوت در داخل خانه رشد می کند.

هنگامی که انجیر گریان در یک محیط ایده آل قرار گرفت، گیاهی آسان برای مراقبت است. فیکوس بنجامینا به تغییرات دما و نور حساس است، اما با توجه و مراقبت مناسب، انجیر گریان می تواند چندین دهه زنده بماند.

Ficus Benjamina بخشی از خانواده Moraeae است که بومی آسیا و استرالیا است. این در زیر جنس Ficus قرار می گیرد که شامل گیاهان محبوبی مانند درخت لاستیک و درخت انجیر است که برای میوه رشد می کند.

مراقبت از فیکوس بنجامینا: چگونه آنها را راضی نگه داریم

فروشگاه فیکوس بنجامینا

حقایق گیاهی

نام متداول درخت فیکوس، انجیر گریان، انجیر بنجامین، انجیر جاوا، وارینگین، فیکوس گریان، درخت انجیر گریان
نام گیاه شناسی فیکوس بنجامینا
نه از انواع 8-10
خانواده مورائی
چرخه زندگی بیولوژیکی سالانه
شاخ و برگ همیشه سبز
اندازه بالغ 3-6 فوت در داخل خانه؛ ارتفاع 8-13 فوت و عرض 5-8 فوت در فضای باز
زمان رسیدن به بلوغ 2-3 سال
اصل و نسب آسیا و استرالیا
شرایط نور نور غیر مستقیم خورشید روشن
نوع خاک بر پایه لوم، دارای زهکشی خوب
pH خاک اسیدی تا خنثی
منطقه USDA 10-11
سمیت نسبتاً برای افراد و حیوانات خانگی سمی است

شاه طلایی، نور ستاره، اگزوتیکا، مونیک، رجینالد، ناتاشا، کینکی، ویاندی.

نحوه مراقبت از فیکوس بنجامینا

نور 🔆

بهترین نور: نور روشن و غیر مستقیم خورشید

فیکوس بنجامینا باید در سایه روشن و غیرمستقیم تا نیمه سایه قرار گیرد.

اطمینان حاصل کنید که از قرار دادن فیکوس بنجامینا در آفتاب کامل خودداری کنید زیرا شاخ و برگ آن می سوزد. برگها معمولاً مومی یا رنگ پریده می شوند و وقتی در معرض نور زیاد قرار می گیرند شروع به ریزش می کنند که نشان دهنده استرس است.

آب 💧

نیاز آبی: خاک را در ماه های گرمتر مرطوب نگه دارید، بگذارید در ماه های سردتر کمی خشک شود

درخت فیکوس بنجامینا باید در طول فصل رشد در ماه های بهار و تابستان به طور مکرر آبیاری شود. برای بهترین نتیجه خاک را مرطوب نگه دارید. در ماه های سردتر، بین دو آبیاری اجازه دهید خاک کمی خشک شود.

اگر آب به طور کامل از گلدان مهرنی ، سرامیک نشکن ، گلدان پلیمری خارج می شود و در یک نعلبکی زیر میله قرار می گیرد، حتما آن را تخلیه کنید زیرا فیکوس بنجامینا دوست ندارد در آب بنشیند.

مراقبت از فیکوس بنجامینا: چگونه آنها را راضی نگه داریم

رطوبت 🌫️

Ficus Benjamina در محیط های با رطوبت متوسط ​​خوب عمل می کند، اما رطوبت بالاتر را ترجیح می دهد زیرا بومی محیط های گرمسیری است.

فیکوس بنجامینای خود را به طور منظم غبارآلود کنید یا یک سینی سنگریزه پر از آب را در نزدیکی گلدان قرار دهید تاافزایش رطوبت در منطقه. اگرچه فیکوس بنجامینا از رطوبت بیشتری برخوردار است، اما مطمئن شوید که گیاه را بیش از حد آبیاری نکنید.

دما 🌡️

Ficus Benjamina در دمای ثابت بین 65 درجه فارنهایت (18 درجه سانتیگراد) تا 85 درجه (29 درجه سانتیگراد) در طول روز بهترین عملکرد را دارد. انجیر گریان خود را از دریچه ها یا پنجره های بادگیر دور نگه دارید، زیرا دماهای نوسان باعث ریزش برگ های فیکوس می شود.

مراقبت از فیکوس بنجامینا: چگونه آنها را راضی نگه داریم

کود 💩

ترجیحات کود: انجیر گریان سریع رشد می کند و دوز منظم کود را دوست دارد. از کود 10-10-10 در فصل رشد (بهار و تابستان) هر ماه یک بار و در پاییز و زمستان هر دو ماه یکبار استفاده کنید.

همچنین می توانید از گلوله های کود آهسته رهش استفاده کنید تا مطمئن شوید که انجیر گریه کننده شما مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کند. به سادگی گلوله ها را در ابتدای فصل رشد چند اینچ در خاک قرار دهید (مقدار مصرف را مطابق با برند خاصی که انتخاب می کنید دنبال کنید) و طبق معمول آبیاری کنید.

خاک 🪨

نوع خاک: پایه لومی، دارای زهکش خوب

سطح pH: اسیدی تا خنثی

اگرچه درختان فیکوس تا حدودی به خشکی مقاوم هستند، اما با رطوبت متوسط ​​خاک و همچنین خاک گلدان غنی و سریع زهکشی بهترین عملکرد را دارند. انجیر گریان لزوماً به خاکی با مقادیر زیاد مواد آلی نیاز ندارد. به دنبال مخلوط کمپوست مبتنی بر لوم خنثی تا اسیدی حاوی ورمیکولیت و شن باشید.

گلدان مجدد

فیکوس بنجامینا بدش نمی‌آید که قبل از گلدان مجدد، کمی ریشه‌دار باشد. ظرف جدید باید حدود 2 اینچ قطر بزرگتر داشته باشد. ظرفی که اندازه آن بسیار بزرگتر از گلدان قبلی است می تواند رشد گیاه را متوقف کند. بهترین زمان از سال برای جابجایی فیکوس بنجامینا اواخر زمستان یا اوایل بهار، قبل از شروع رشد جدید است. حتما از خاک گلدان با زهکشی خوب استفاده کنید.

تکثیر 🌱

ساده ترین راه برای تکثیر انجیر گریه استفاده از قلمه های ساقه است. این کار را در بهار زمانی که گرما و رطوبت کافی وجود دارد انجام دهید تا احتمال ریشه دار شدن قلمه های شما افزایش یابد.

ریشه زایی گریه انجیر در آب

  1. حدود 6 اینچ از یک شاخه بالغ را حداقل ¼ اینچ زیر یک گره برگ ببرید
  2. برگها را از پایین 2 تا 3 اینچ قلمه بردارید و اطمینان حاصل کنید که 3 تا 6 برگ باقی می ماند.
  3. قلمه را در آب قرار دهید و صبر کنید تا ریشه های جدید رشد کنند
  4. وقتی ریشه های جدید تقریباً به 4 اینچ رسیدند، قلمه را در یک گلدان جدید با مخلوط گلدان خوب قرار دهید.

ریشه زایی انجیر گریان در خاک*

  1. حدود 6 اینچ از یک شاخه بالغ را حداقل ¼ اینچ زیر یک گره برگ ببرید
  2. برگها را از پایین 2 تا 3 اینچ قلمه بردارید و اطمینان حاصل کنید که 3 تا 6 برگ باقی می ماند.
  3. قلمه را با مخلوط گلدان خوب و تازه و آب در یک گلدان کوچک قرار دهید
  4. برش جدید را با یک کیسه پلاستیکی با اندازه متوسط ​​بپوشانید تا رطوبت و گرما را به دام بیندازد
  5. پس از 2-3 هفته، چندین سوراخ در کیسه ایجاد کنید تا گیاه به دمای اتاق عادت کند
  6. هنگامی که ریشه ها محکم شدند، کیسه را به طور کامل بردارید و طبق دستورالعمل بالا آب دهید.

*به عنوان یک گزینه، هم قلمه تازه و هم گیاه مادر را با آن درمان کنیدهورمون ریشه زاییبرای تشویق رشد جدید

مراقبت از فیکوس بنجامینا: چگونه آنها را راضی نگه داریم

هرس 🌿

هرس بخشی ضروری از هر روال مراقبتی برای Ficus Benajmina هنگام رشد این گیاه به عنوان بونسای است. از آنجایی که انجیر گریان به سرعت رشد می کند، هرس به محدود کردن اندازه این گیاه نیز کمک می کند. مانند زمانی که قلمه ها را برای تکثیر می گیرید، شاخه ها را حداقل 1/4 اینچ از گره برگ (جایی که برگ ها به شاخه می پیوندند) ببرید. بهترین زمان برای هرس انجیر گریه در ماه های سردتر است، زمانی که انجیر خوابیده است.

شاخه ها و برگ های مرده را در هر زمانی از سال جدا کنید تا انرژی درخت به سمت اندام ها و برگ های زنده اش هدایت شود.

آفات و بیماری ها 🐛

آفات: مگس سفید، شپشک آردآلود، کنه عنکبوتی و فلس

بیماری: از دست دادن برگ

Ficus Benjamina گاهی اوقات به آفات معمولی خانگی مانند مگس سفید، شپشک آردآلود، کنه عنکبوتی و فلس می افتد.

اگر متوجه شدید که مایع یا شیره چسبناکی از انجیر گریان می چکد، این نشانه عفونت فلس است. حشرات فلس هنگام تغذیه از انجیر گریه کننده این مایع را دفع می کنند و معمول است که قبل از فلس زدن به این باقیمانده توجه کنید.

مقیاس درمانو سایر آفات با صابون حشره کش یا روغن چریش. به احتمال زیاد برای از بین بردن کامل درخت از آفات به چند کاربرد نیاز خواهد بود، به خصوص اگر در ابتدا شروع به درمان گیاه با مشاهده بقایای آن کنید.

انجیر گریان هنگام استرس برگها را از دست می دهد. کم آبیاری، آبیاری بیش از حد، رطوبت کم، نور ناکافی، جریان هوا، تغییر دما، آفات یا گلدان مجدد می توانند باعث ریزش برگ شوند.

اگر فیکوس بنجامینای شما هر از چند گاهی چند برگ از دست می دهد، استرس نداشته باشید، اما مطمئن شوید که دلیل این اتفاق را می دانید.

نکات مراقبت از گیاه

1. Ficus Benjamina می تواند در فضای باز در مناطق سختی USDA بین 10 تا 11 رشد کند.

2. اگر با نور، رطوبت و دمای ایده آل، برگ ها در سطوح بیش از حد می ریزند، افزودن کمی منیزیم مایع و منگنز به خاک آن می تواند کمک کننده باشد.

مشکلات رایج / سوالات متداول:

1. ماده چسبنده پوشش شاخ و برگ

← این می تواند هجوم فلس باشد که باعث آزاد شدن عسلک از برگ ها می شود. یک صابون حشره کش یا روغن چریش می تواند به از بین بردن پوسته های فیکوس کمک کند. از طرف دیگر، تغییر سریع رطوبت می تواند باعث ایجاد فرآیندی به نام روده شدن (در اصل از دست دادن رطوبت از طریق نوک برگ ها) شود که بسته به زمان سال و شرایط گیاه می تواند چسبنده باشد. اگر روده برای چند روز ادامه داشت، مقدار آبی که به این گیاه می دهید را کاهش دهید.

2. برگ های خشک و چروکیده شده

← این ممکن است به دلیل رطوبت کم باشد. رطوبت را از طریق مه پاش مکرر، مرطوب کننده یا سینی سنگریزه با آب نزدیک به فیکوس اضافه کنید.